English:
Introduction
Specialty Claims Canada “Specialty Claims” is the in-house claims management department of Specialty Programs Group Canada “SPGC”. Specialty Claims prides itself on managing claims on behalf of the Cansure, Totten, i3, and Beacon brands. We manage claims for both our Canadian and London based market partners under a delegated authority. It is the intent of Specialty Claims to provide top-level claims service, to respond quickly to inquiries, and to resolve outstanding claims as soon as practicable. Specialty Claims believes that the investment in a Claims management team and the efficiency of scale, combined with the integration of data, knowledge, and training with the underwriting operations will greatly benefit all stakeholders including our broker partners.
Specialty Program Group Canada (SPGC) is a fast-paced insurance Managing General Agency (MGA) that provides innovative underwriting solutions for our network of brokers across Canada through our trade brands: Cansure, Totten Group, Buildersure, i3 Underwriting, Beacon, Anderson McTague & Associates, and Specialty Claims Canada. Our success as Canada’s largest MGA is based on our innovation, hospitality-level service, and living our values every day. We are a thriving, growing organization, providing stable and fulfilling careers for over 500 people across Canada.
We are currently seeking a highly motivated, efficient, experienced individual to join the company as a Claims Examiner.
This is a hybrid position based in Montreal, Quebec.
Job Description
- Analyze and assess coverage of Personal, Commercial and Specialty Lines Property and Casualty Claims
- Reviewing and analyzing reports from various service providers including adjusters/experts/lawyers
- Reporting to and making recommendations to various Underwriters on complex claims (Domestic and Lloyds of London Underwriters)
- Ensuring that company claims protocols and guidelines are adhered to throughout the claims handling process including setting and maintaining loss and expense reserves
- Liaise with Underwriters, Brokers and various other stakeholders in a professional and efficient manner
Qualifications
- Excellent verbal and written communication skills in English and French
- Strong investigative and analytical skills including understanding all policy wordings
- Effective interpersonal and relationship building skills
- Able to work well independently within the overall team environment
- Ability to prioritize tasks, meet various deadlines and keep organized
- Have a valid AMF Claims Adjuster license
Education
- 5+ years of claims handling experience preferably with a property and casualty claims background
- CIP designation or currently enrolled in the CIP Program
Interested? Apply Today!
Interested applicants are asked to send your cover letter and resume to careers@spgcanada.ca. Please note that only those chosen for an interview will be contacted.
French:
Introduction
Réclamations spécialisées Canada (Réclamations spécialisées) est le service interne de gestion des sinistres de Specialty Programs Group Canada (« SPG Canada »). Réclamations spécialisées est fier de gérer les sinistres pour les marques Cansure, Groupe Totten, i3 et Beacon. Nous bénéficions d’une autorité déléguée pour gérer les sinistres de nos partenaires canadiens et londoniens. Réclamations spécialisées vise à offrir un service de gestion des sinistres de premier niveau, à répondre rapidement aux demandes et à régler les sinistres en suspens dans les meilleurs délais. Réclamations spécialisées croit que l’investissement dans une équipe de gestion des sinistres, l’efficacité d’échelle, combinés à l’intégration des données et des connaissances et de la formation avec les opérations de souscription sont des atouts qui profiteront grandement à toutes les parties prenantes, y compris nos partenaires courtiers.
SPG Canada est une Agence Générale de Gestion (AGG) dynamique qui offre des solutions innovantes en souscription à son réseau de courtiers partenaires partout au Canada à travers les marques : Cansure, Groupe Totten, Buildersure, i3 Underwriting, Beacon, Anderson McTague & Associates et Réclamations spécialisées Canada. En tant que plus grand AGG au pays, notre succès repose sur l’innovation, la qualité de notre service et l’intégration de nos valeurs au quotidien. Nous sommes une organisation en pleine croissance, offrant des carrières stables et stimulantes à plus de 500 employés à travers le Canada.
Nous sommes à la recherche d’une personne motivée, efficace et expérimentée pour joindre notre équipe à titre de rédacteur ou rédactrice sinistres.
Ce poste hybride est basé à Montréal, Québec.
Description du poste
- Analyser et évaluer la couverture en assurance des biens et responsabilité civile en assurance des particuliers, assurance commerciale et spécialisée.
- Examiner et analyser les rapports provenant de divers fournisseurs de services, incluant les experts en sinistres, experts externes et avocats.
- Rédiger des rapports et formuler des recommandations aux différents souscripteurs concernant des sinistres complexes (assureurs canadiens et Lloyd’s de Londres).
- S’assurer du respect des protocoles et lignes directrices de l’entreprise tout au long du processus de gestion des sinistres, incluant l’établissement et la mise à jour des réserves pour pertes et frais.
- Assurer la liaison avec les souscripteurs, courtiers et autres parties prenantes de façon professionnelle et efficace.
Qualifications
- Excellentes habiletés de communication orale et écrite en français et en anglais.
- Solides compétences en analyse et en enquête, incluant une bonne compréhension des libellés de police.
- Aptitudes marquées pour les relations interpersonnelles et le travail d’équipe.
- Capacité à travailler de façon autonome tout en ayant un bon esprit d’équipe.
- Capacité à établir les priorités, respecter divers délais et maintenir une bonne organisation.
- Détenir un permis de l’AMF comme expert en sinistres.
Formation
- Plus de 5 ans d’expérience en gestion de sinistres, de préférence en assurance des biens et responsabilité.
- Titre de PAA ou être actuellement inscrit au programme menant au titre de PAA.
Intéressé(e)? Postulez dès aujourd’hui!
Les personnes intéressées sont invitées à envoyer leur lettre de présentation et leur CV à careers@spgcanada.ca . Veuillez noter que seules les personnes retenues pour une entrevue seront contactées.

